Followers

AFB FEEDS

Saturday, October 4, 2014

Miss "P" datang lagi..

Amboi. Main2 kau ye Miss P..sukahati mak jemah je kau khenn time bila nak datang.. dah macam main hide and seek pulekk.. Miss P yang aku maksudkan ni adalah Period. Senang cerite, datang bulan laa.. aku bukan risau sebab tak datang takut termengandung ke hape.. Tapi rasa tak sedap badan laa pulak tak period.. Gamaknye sebab darah kotor tak keluar2 dari badan.. ahaa.. gituu.. 
 Plus , agak susah laa kan nak detect waktu bila kita subur.. tak kuasa laa akak nak beli ovulation test kit nak buat kajian sains hari2.. Almost 7 bulan kot x period..lepas beranakkan Irine, abes darah nifas..sampai laa ni x period. ada laa 2 bulan lepas, datang period.. tapi secoet je.. takde sengugut.. Tapi semalam & harini, Masya Allah.. sakit baq ang senak perut aku.. Almaklumlah.. hampir terlupa rasa sakit senggugut tu kann.Campur waktu pregnant.. dah setahun lebih x period.. 
Tapi apa lah sangat sakit senggugut ni kalau nk dibandingkan dengan sakit contraction. Kussss semangatt...
Salah satu faktor aku tak period, mungkin sebab breasfeed kan Irine. Irine fully direct breastfeed kat rumah.. without FM. Fully breastfeed ye.. Bukan exclusive breastfeed. Sebab Irine pon dah start makan. Lagi 1,kat rumah pengasuh opcoz laa pakai botol..plus dah minum FM.. kakakaka.. tapi xpe.. ALhamdulillah laa.. susu badan pon masih ada rezeki untuk irine.. walaupon x banyak macam dulu..mommy pon malas and jarang nak pam.. tapi sebab irine direct feed dari balik kerja sampai nak pergi kerja esok pagi.. memang tu la feberet dia.. tak nak berenggang ngan mommy. Kadang happy tersenyum sendiri sebab almost 9 month dah pon.. susu masih menitik2 lagi.. 
Sebab hormon ke?? Tapi ada jugak dari pembacaan aku, lepas bersalin , hormon lari.. adehh.. aku ni memang x laaa amik pil perancang ke apa.. memang nak natural family planning without pils, injection or implan. Aku takut. Takut makin tak berhormon.. wakakakaka..
Untuk keseimbangan tubuh badan.. ecehwahh.. aku xde laa amik supplement apa2.. cuma ada laa sorang kawan facebook aku ni dok update collagen yg bagus untuk kulit and kesihatan.. wow! ini sudah bagus.. untuk kulit nak mencerah and menseimbangkan hormon badan pon boleh.. Harga pon takde lah mahal sangat. RM70.00 je. Try je laa kan.. Motip ke dua nak cerah kan kulit.. coz aku ada laa guna 1 produk putih kan kulit tu.. tak putihhh pon.. terpedaya betul.Huh! Sebab ni RM70 je kann..boleh laa nak try. 
Aku beli 12hb bulan lepas. Alhamdulillah semalam dah period.. Tak tau laa kan suratan atau kebetulan.. hehehee.. Lega!! bulan depan nak check laa datang miss P lagi ke tidookk..
Sumber : Google

Malas nak ambik gambar kat rumah.. hehehe.. Aku tengok kat facebook..tapi beli kat kedai luar je.. Tapi dah google siap2, takut ada yang fake.Aku suruh akak kedai tu bukak.. okey.. i'm surely confirm..aku tak beli yang fake. Sebab yang fake ade gula yang banyak.. Actually the taste rasa susu coklat . Tapi tak manis.. Boleh laa nak telan sehari 2 kali je pon..Lagi 1, Nak bancuh 2 scoop, jangan air terlalu suam.. sebab nanti berketul2.. kena panas sikit ye air tuu.. 
Now, aku tak harap laa kulit cerah memancar bak sinar matahari.. tapi rasa lega laa my hormon dah kembali normal.. tu pon 1 bekas tak abis lagi. hehehee.. memang cukup laa sebulan 1 balang ni je.. tapi sometimes, aku colet letak kat roti.. sedappp jugak.. 

No comments:

Post a Comment